niedziela, 17 lutego 2013

2 dobre filmy ... na wszystko

Nie ja pierwsza odkryłam, że dobry film to jeden ze skutecznych sposobów na poprawę nastroju, na chwilę oderwania, by zapchać głowę i stłumić choć na moment dręczące myśli. 
Wybór padł na dwie różne propozycje.

"Lektor" Stephena Daldry'a z Kate Winslet w roli głównej.



Obraz nie należący do najłatwiejszych, wywołujący refleksje, stawiający pytania o granice naszych powinności, odpowiedzialności.

Drugie dzieło o wiele lżejsze - "Lato albo 27 straconych pocałunków" gruzińskiej reżyserki
Nany Djordjadze.  

 

 Oto pewnego lata znajdujemy się gdzieś w Gruzji, by poznać grupkę ludzi niesionych falą uniesień, pozwalających, by ich codziennością rządziły uczucia i popędy życiowe. Film urzeka nastrojem, obrazem, łagodnym spojrzeniem na człowieka. Dla każdego, kto chce odpocząć od kina amerykańskiego i lubi plumkania Gorana Bregowica.

Polecam i życzę spokojnego tygodnia.

15 komentarzy:

  1. niestety zadnego nie ogladalam:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. ja cały czas nadrabiam jakieś zaległości

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie widziałam tych filmów. Pozdrawiam, udanego tygodnia:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Skorzystam w długie wieczory :) Chyba, że zniknę pod notatkami :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Lektora obejrzałam i przeczytałam:) I to, i to mi się podobało, aczkolwiek po raz pierwszy film uznaję za lepszy od książki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam tak, ze raczej nie sięgam po książki, gdy znam film i jestem bardzo krytyczna wobec adaptacji książek, które czytałam :)

      Usuń
  6. Nigdy nie słyszałam o tych filmach, ten z akcją w Gruzji bardzo mnie zachęcił :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczerze to nie znałam ani jednego ani drugiego filmu , chociaż zaklinacz słów cos obił mi sie ten tytuł o uszy. Teraz wypoczywam po sesji więc na pewno obejrzę któryś z tych filmów;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubię czytać komentarze, więc zapraszam do ich pisania :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...