sobota, 2 lutego 2013

Z rozmarynem i rodzynkami... bułeczki


Dawno temu koleżanka poczęstowała mnie przepysznymi drożdżowymi "kulkami" z rodzynkami i rozmarynem. Smak łączący aromatyczne zioło z rodzynkami w słodkim drożdżowym cieście, utknął mi w pamięci. Ale w sumie, nie wiem, dlaczego nie poprosiłam o przepis. I oto teraz zachciało mi się skosztować, czegoś takiego.  Wpisałam w Google frazę: "bułki z rozmarynem i rodzynkami", a  z wyszukiwarki wyskoczyły przepisy, jak sie okazało na włoski wypiek pod nazwą: Pandiramerino. Nic dziwnego- pomyślałam - w końcu moja koleżanka uwielbia smaki Italii na talerzu.



Aby przygotować pandiramerino potrzebujemy:

500 g mąki,
50 g cukru,
120 g rodzynek,
30 g drożdży,
rozmaryn ( u mnie suszony),  szczyptę soli,
2 dodatkowe łyżki mąki,
 ? letniej wody do rozczynu

oraz masło do wysmarowania blachy i rozkłócone żółtko do posmarowania bułeczek

Rodzynki namaczamy w gorącej wodzie.
Drożdże rozpuszczamy w ciepłej wodzie - tej wody powinna być chyba szklanka.
 Dosypujemy 2 łyżki mąki. Ja dorzuciłam jeszcze łyżeczkę cukru. Odstawiamy rozczyn w ciepłe miejsce, by sobie podrósł.
Następnie do miski wsypujemy mąkę,cukier i sól. Mieszamy je ze sobą. Robimy kopczyk, w nim dziurę, do której wlewamy oliwę i rozczyn. Zagniatamy, mnie długo się nie zagniatało i musiałam podlać wodą. Na koniec dodajemy odsączone rodzynki i rozmaryn, i zagniatamy. Odstawiamy do wyrośnięcia. Z wyrośniętego ciasta urywamy kawałki i formułujemy kulki. Układamy na blasze, smarujemy żółtkiem. 
Pieczemy w 180 stopniach Celsjusza około 15 minut, aż będę rumiane i pachnące. 


Zapach jest cudowny, uwierzcie mi... Natomiast przygotowanie bułek, choć to drożdżowe ciasto, trwa chwilę i jest niezwykle proste.
Smacznego!

Pozdrawiam,

32 komentarze:

  1. Już dodałam do zakładek!
    Z pewnością przygotuję.
    Uwielbiam takie jedzonko :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pychoty, zjadłabym z przyjemnością, tym bardziej, że muszę przytyć i to sporo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to koniecznie na włoskich wypiekach :)

      Usuń
  3. niedobra kobieta...zla kobieta kusicielka:)))wlasnie dochodze do siebie po ostrym treningu...juz mi mroczki zdazyly z oczu zniknac i co widze??...taaakie pysznosci!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo to zła kobieta była! - a buły dobre :D

      Usuń
  4. eeeeee, świetny pomysł!! idealne na śniadanie;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe połączenie aromatów- zaintrygowałaś mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post. Miła atmosfera na twoim blogu. Podoba mi się tutaj.
    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga. Nowe zdjęcia.
    Jeśli spodobają Ci się moje zdjęcie polub mnie na fan page: https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856
    Będę Ci ogromnie wdzięczna.

    Życzę miłego weekendu. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, skorzystam z zaproszenia :)

      Usuń
  7. jak ja nie lubię rodzynków w cieście! Ale ten rozmaryn tak kusi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ups, można spróbować z żurawiną albo morelą, ale to nie będzie to samo ;)

      Usuń
  8. nie mogę sobie skojarzyć teraz smaku/zapachu rozmarynu, ale rodzynki w wypiekach, tak znienawidzone przez większość osób, bardzo lubię :) gotować nie lubię, ale takiego rarytasa może kiedyś przyrządzę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne Ci wyszły :) i tak smakowicie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jestem jeszcze przed śniadaniem, więc mam takie pytanie-mogę wpaść na bułeczki:P?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ups, juz po bułeczkach, ale zrobię drugie :)

      Usuń
  11. uwielbiam rozmaryn, na pewno te bułeczki zasmakowałyby mi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli lubisz rozmaryn, to na pewno :)

      Usuń
  12. jeeeej, kusisz! na pewno byłyby przepyszne z mlekiem

    OdpowiedzUsuń
  13. Mmmm... Brzmi przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smakuje również, poczęstuj się przepisem :)

      Usuń

Bardzo lubię czytać komentarze, więc zapraszam do ich pisania :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...