poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Moja pielęgnacja cery

Dobrnęłam do momentu, gdy mogę przedstawić mój codzienny  program pielęgnacji cery.


Moja cera: dojrzała, mieszana, błyszcząca w wyniku nadprodukcji sebum, skłonna do odwodnienia, z rozszerzonymi porami, patologiczną skłonnością do zaskórników, z których czasami powstają zmiany ropne, z pierwszymi zmarszczkami, miejscami rozszerzonymi  naczynkami  i zaczerwienieniami, dużą skłonnością do podrażnienia.

W mojej pielęgnacji walczę więc o maksymalne oczyszczenie oraz o opóźnienie oznak starzenia się.

Rano.

1. Mycie twarzy mydłem alep 40% - staram się masować około 1 minuty, potem spłukuję letnią wodą.

2. Po dokładnym osuszeniu ręcznikiem papierowym przecieram twarz tonikiem z glukonalaktonem 10% >>KLIK<< .

3. Po pewnym czasie wklepuję serum truskawkowe >>KLIK<<.

4. Nakładam krem pod oczy Dermedic Hydrain2.

5. Aplikuję Lekki krem brzozowy Sylveco - bardzo go chwalę.

6. Gdy krem się wchłonie,  nakładam preparat z filtrem. Bardzo tego nie lubię i nie mam tu nic chyba wartego polecenia.

7. Co któryś dzień przed serum wcieram w strefę T Sebium Pro Refiner Biodermy - taki pochopny zakup, którego działania -zwężanie porów - nie dostrzegam, ale nie chcę zmarnować.



Wieczór.


1. Jeśli mam makijaż, to oczy zmywam za pomocą płynu dwufazowego Bielendy obecnie Bawełna, a resztę twarzy zmywam płynem micelarnym Be Beauty z Biedronki.
(Ten etap odbywa się bardzo często po powrocie do domowych pieleszy, gdy nie planuję już żadnych wyjść ani spotkań towarzyskich).

2. Mycie twarzy Savon noir - nabieram na dłoń odrobinę tej pasty, zwilżam wodą i masuję twarz, staram się, by trwało to minutę. Zmywam letnią wodą kranową.

3. Przecieram twarz tonikiem z kwasem mlekowym 9,6% wg tej receptury >>KLIK<< . Tonik ma działać przeciwzaskórnikowo.

4. Po odczekaniu aplikuję serum wygładzająco - nawilżające z "retinolem" roślinnym wg przepisu: >>KLIK<< .

5. Wklepuję pod oczy i w okolicę ust krem-żel Dermedic Hydrain2.

6. Co któryś wieczór na wilgotne serum nakładam kilka kropli oleju arganowego, a w pozostałe wieczory aplikuję krem Hydratia Iwostin, o którym wspominałam tu: >>KLIK<<.

7. Czasami w partie mocniej zanieczyszczone, np. broda, środek czoła, nos wcieram LRP Efaclar Duo, wtedy te miejsca obywają cię bez punktu 6.

8. Oprócz tego stosuję co 12-14 dni peeling migdałowy (ostatnio 30%) , co 2-3 dni maski z glinkami w roli głównej - mieszam glinkę Ghassoul >>KLIK<< albo Waldajską lub korzystam z gotowców od Himalaya Herbals >>KLIK<< . Staram się też każdego dnia zraszać buzię wodą termalną Iwostin
.................................................................................................................................

Zdecydowałam się opisać mój program, bo dostrzegam wyraźną poprawę stanu mojej cery. Przede wszystkim ograniczyłam ilość zaskórników. Unormowało się wydzielanie sebum. Moja twarz jest napięta i rozjaśniona. Tego programu trzymam się czwarty miesiąc, i choć daleko jeszcze do ideału, to widzę, że coś drgnęło.
Jak widzicie łączę produkty gotowe drogeryjno- apteczne z własnymi mazidłami. 
Poza tym zaufałam wieloetapowemu działaniu zarówno w oczyszczaniu, jak i w nawilżaniu, dlatego nie krzyczcie, że dużo tego mam w użyciu, a spróbujcie również same przestawić się na takie działanie. 
Fundamentem jednak mojej pielęgnacji są produkty z kwasami i muszę im poświecić osobny wpis, koniecznie. Niestety wraz mocniejszym nasłonecznieniem będę musiała trochę z nimi przystopować i program wtedy trochę się zmodyfikuje.
Wciąż poszukuję też odpowiedniego kremu na noc, który będzie działał przeciwstarzeniowo, a jednocześnie nie szkodził, czytaj: "nie zapychał"

Piszcie dziewczyny, jak pielęgnujecie swoje buziaki, chwalcie się skutecznymi kosmetykami!

Pozdrawiam

40 komentarzy:

  1. fajnie to sobie poukładałaś - chętnie coś podpatrzę :)
    zaprzyjaźniam się właśnie z kwasem migdałowym - na razie wrażenia są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam to wszystko z 1. zdjęcia poza Biodermą i serum truskawkowym, a z drugiego Savon Noir i olejek arganowy. Bardzo dobrze się spisuja te kosmetyki. (Tonik z glukonolaktone robiłam w mniejszym stężeniu glukonolaktonu, bo mnie podrażniał)
    Savon Noir nie stosuję do twarzy, tylko do ciała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na bardziej słoneczne dni zmniejszę stężenie glukonalaktonu, a Biodermy nie ma co żałować :)

      Usuń
  3. Lubię takie posty! U mnie też jest kwas migdałowy w postaci serum z BU, do tego olejek myjący też z BU. No i Savon Noir kilka razy w tygodniu. Zastanawiam się też nad mydłem Aleppo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mydło laurowe warto poznac, mnie zestawy z BU nie podpasowały :)

      Usuń
  4. Ciekawy zestaw :)
    Ja muszę zrobić porządki w pielęgnacji twarzy, jest niestety ciut chaotyczna :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie to troszkę zajęło, najgorsza jest pokusa testowania stale czegoś nowego

      Usuń
  5. Jestem pod wrażeniem :)
    Wszystko bardzo dokładnie opisane i dobrane.
    Płyn micelarny z Biedronki uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. płyn jest w porzo; ten spis to efekt wielu rozważań :)

      Usuń
  6. ja też mam cerę mieszaną, problematyczna jest, co tu dużo gadać...a te specyfiki, próbuję ciągle czegoś nowego, cena różna, a efekty...sama wiesz, żadnej gwarancji, chwilowa poprawa;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciągła walka moja Droga, zazdroszczę kobietom, którym wystarczy zwykła niwejka ;)

      Usuń
  7. bardzo uporzadkowany plan :)
    dolaczam do obserwatorów:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy zestaw. Mydło Alep u mnie się nie sprawdziło, ale serum truskawkowe i krem z Sylveco bardzo mnie intrygują. Moja pielęgnacja twarzy składa się z trochę mniejszej ilości kosmetyków, ale sądzę, że odpowiednia mieszanka produktów jest w stanie zdziałać cuda. Kiedyś miałam ogromne problemy ze skórą, licznymi pryszczami i zaczerwienieniami, a w tej chwili wszystko się uspokoiło i moja skóra wygląda coraz lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakbym czytała o swojej cerze. Sebum z Biodermy-genialny, nie tylko matuje ale dodatkowo wyrównuje zmarszczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie jednak trochę podsusza, wiec nie mogę codziennie

      Usuń
  10. Sporo tego masz;)

    OdpowiedzUsuń
  11. ciekawy post i niezły plan pielęgnacji:)

    OdpowiedzUsuń
  12. też myję twarz mydłem alep:) micel z Biedronki niedawno kupiłam, ciekawa jestem jak u mnie się sprawdzi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. micel jest w porządku, trafiałam na bardziej zjadliwe ;)

      Usuń
  13. Powiem Ci, że jestem pod wrażeniem. Mam skórę chyba dokładnie taką jak Ty, tylko że nie mam jeszcze zmarszczek - albo sobie to wmawiam :)
    Walczę z włosami, nie miałabym siły tak dbac codziennie o twarz :)
    Podziwiam cię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja walczę o twarz, choć przezywam chwile zwątpienia, a na zmarszczki uważaj, bo to podstępne gadziny ;)

      Usuń
  14. O mamy bardzo podobna cerę i jej stan ;) Więc z chęcią podpatrzę jakie kosmetyki stosuje i wypróbuje u siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proszę bardzo, a Ty chwal się swoimi odkryciami na tym gruncie :)

      Usuń
  15. ooo widzę jeden znajomy kosmetyk! bioderme pore refiner! fajny był, co prawda bez szału, ale jako baza pod makijaż był nawet ok ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Również posiadam cerę mieszaną z rozszerzonymi porami, niestety. A serum z Biodermy nie za bardzo się u mnie sprawdziło :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, ze w kwestii porów nic zbytnio nie zadziała

      Usuń
  17. W pielęgnacji twarzy stosuję krem matujący, toniki Ziaji oraz metodę OCM, co kilka dni peeling i maseczkę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OCM służyło mi 3 miesiące, a potem tragedia, więc wtedy przeszłam na mydła

      Usuń
  18. Bioderma ma bardzo fajne kosmetyki i te płyny do demakijażu oczu z Bielendy też lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Również używam Oleju arganowego do twarzy :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubię czytać komentarze, więc zapraszam do ich pisania :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...